Switch profile

كيف يمكنني استئجار شقة؟

1. For leasing through the App:

قم بتنزيل تطبيق التأجير الخاص بنا من متجر Apple أو Google انقر على الحساب وحدد الاشتراك سجل باستخدام بطاقة المرور الإماراتية الخاصة بك أو املأ بيانات الاعتماد الخاصة بك وافق على الشروط والأحكام وانقر فوق إنشاء حساب انقر فوق بحث وحدد مرشح من الأعلى لاختيار تفضيلاتك انقر في المبنى الذي ترغب في استكشافه، انقر فوق تحديد، وسيتم إدراج الشقق المتوفرة في الأسفل حدد الوحدة التي تريد عرضها وانقر فوق عرض انقر على الخريطة للحصول على اتجاه للعرض (ملاحظة: ساعات المشاهدة من 9 صباحًا إلى 6 مساءً يوميًا) بعد المشاهدة، حدد الشقة التي تريد استئجارها وانقر على "التأجير الآن". (ملاحظة: يسمح للمستأجرين الحاليين بتأجير وحدات أخرى بشرط الموافقة، عند اختيار الإيجار سيتم إنشاء طلب معاودة الاتصال وسيتم التواصل معك من قبل فريق التأجير خلال 48 ساعة لمساعدتك في الاستثناء)، (ملاحظة: الحجز متاح غير متوفر، نحن نؤجر على أساس من يأتي أولاً يخدم أولاً فقط) املأ التفاصيل التالية: المسمى الوظيفي، الحالة الاجتماعية، الدخل الشهري (ملاحظة: يجب ألا يتجاوز القسط الشهري 50٪ من راتبك، إذا كان أكثر، سيقوم النظام بإجراء مكالمة طلب العودة لك وسيقوم فريق التأجير بالاتصال بك خلال 48 ساعة لتقديم المشورة بشأن الخطوات التالية) وافق على الشروط والأحكام وانقر فوق "متابعة" (ملاحظة: إذا كنت أعزبًا، فسيتم إنشاء تذكرة معاودة الاتصال لك وللتأجير سيتصل بك الفريق خلال 48 ساعة لمساعدتك في عقد الإيجار لأن معظم مبانينا مخصصة للعائلات فقط) سيطلب منك فريق التأجير التوقيع على وثيقة تعهد سيتم مشاركتها معك سيُطلب منك مشاركة بطاقة الهوية وجواز السفر وتأشيرات الأقارب من الدرجة الأولى الذين سيعيشون معك قم بتأكيد عقد الإيجار الجديد وإدخال كلمة المرور لمرة واحدة (OTP) التي تم استلامها عبر الرسائل القصيرة. انقر فوق "متابعة". قم بتحميل جميع المستندات المطلوبة أدناه وانقر فوق "متابعة". قم بمراجعة ملخص الدفع واختر عدد الأقساط من 1 أو 2 أو 12 وانقر على "متابعة". اختر طريقة الدفع (بطاقة أو شيك) وانقر على "متابعة". (ملاحظة: يجب أن تكون الدفعة الأولى من بطاقة الخصم أو الائتمان، ولا يُسمح باستخدام الشيكات للدفعة الأولى) بعد اختيار الدفع، سيتم إعادة توجيهك إلى صفحة بوابة الدفع. أدخل تفاصيل بطاقتك. انقر فوق "التالي" أكمل الصفقة.


 

2. For leasing through the website:
  • Open Wasl Properties website www.waslproperties.com.
  • Click on “Renting” then “Residential.”
  • Select your preferences from the filters and click "Apply" it will list available buildings. 
  • Click on the building that you wish to explore. 
  • Click lease now, it will list available apartments. 
  • Click on toggle full screen view on the map to get direction for viewing (Note: viewing hours are from 9 AM To 6 PM daily)
  • Post viewing select the apartment you want to lease click lease now 
  • Click on sign up to register and fill your credentials 
  • Agree on the terms & conditions and click create an account
  • Fill in the following details: Job Title, Marital Status, Monthly Income (Note: Monthly installment must not cross 50% of your salary, if it’s more, you will receive a call back from the leasing team to advise on the next steps)
  • Agree to the terms and conditions. (Note: If you are single, a call back ticket will be created for you and the leasing team will contact you within 48 hours to help you with your lease as most of our buildings are for families only)
  • The leasing team will request you to sign an undertaken document that will be shared with you 
  • You will be requested to share the ID, Passport & Visas of the first-degree relatives that are going to be living with you
  • Click "Continue." & Click "Continue" again.
  • Confirm the new lease and input the OTP (One-Time Password) received via SMS.
  • Click "Continue."
  • Upload all the required documents below and click "Continue."
  • Review the Payment Summary and choose the number of installments from 1, 2, Or 12 & Click "Continue."
  • Choose the payment mode (Card or cheque) & Click "Continue. (Note: First payment must be from a debit or a credit card payment, chequs are not allowed for first payment)
  • Post choosing the payment, you will be redirected to the Payment Gateway page.
  • Input the details of your Card.
  • Click "Next" to complete the transaction. 
3. What’s Next:
  • Post the payment you will receive an SMS With the ticket reference number and an email with Tax invoice details 
  • Within 3 days the courier company will contact you for the contract delivery (Note: Contract date will start 7 days post your payment date) 
  • If there are missing or incorrect documents, the verification team will contact you to help you submit the correct ones.(Note: Failure to provide the missing documents within 48 hours will lead to canceling your leas and you will be refunded within 7 Working days)), Please see the refund process 
  • Post receiving your contract by the you will receive an email with Ejari number and the link to download it from the website
  • If you didn’t receive your contract within 3 working days, please follow up with the contact center  
  • Go to Dewa website and activate your Dewa connection using your Ejari number (Note: Some buildings have Aqua cool which is a separate AC Provider which also requires an activation) 
  • To receive your keys, your allocated parking slot, and your access card, please proceed to the security building and provide him with a copy of Ejari, Emirates ID and Dewa connection receipt, (Note: Key handover working hours are 9 AM To 9 PM Daily)
  • Security will provide you with a check list to examine your apartment and highlight if there is anything that requires maintenance 
  • You will receive a call from the maintenance team to advise you of the maintenance completion date.
  • When the maintenance is completed, the same team will call you to notify you when you can move in.
4. Fees and Charges:
  • Ejari: 225
  • Commission: 5% 
  • Security Deposit or 3000 AED Whatever is the highest
5. Required documents:
  • Passport copy (husband/wife)
  • UAE Residence Visa for expatriates (husband/wife)
  • Emirates ID (husband/wife)
  • Latest Salary Certificate or latest 3-month Bank Statement or trade license (if self-employed) along with latest 3-month Bank Statement 
  • Marriage Certificate Copy
6. Time required to deliver the service:
  • 7 Working days from the payment date
  • Working days are from 8 AM - 4 PM Monday to Friday